onsdag 15. august 2012

Mitt nye liv i slippers!


Dagene går så utrolig fort! Har innsett at jeg utrolig nok allerede har vert her en måned! Best dere savner meg der hjemme, for jeg savner dere, og en måned er lenge! Bor nå i en leilighet i 9 etasje, 50 meter fra stranden, ganske midt i sentrum av Surfers Paradise. Bor med ei jente fra Sør-Amerika, og ei jente fra tyskland, som også er student og ei god venninne av meg blitt, pluss at vi venter på enda ei til som skal flytte inn etterhvert!

Griffith University
 Jaggu driver de med andre ting på universitet i australia. her er det ikke no slapp av og kos deg, og gi en ekstra innsats før eksamen. Nei her skal det leses gjevt og trutt fra uke nr 1, artikler på artikler blir postet ut som du blir lese for du blir testet med onlineprøver gjevnlig, og oppgaveinnleveringene er allerede i gang. Så jeg holder tunga rett i munnen og prøver å sjonglere så godt jeg kan med hverdagen min, for er jaggu mye annet som også frister å bruke dagene sine på.. som f.eks...

legg merke til hvem på bilde som har føttene på brettet...

:D

Har funnet en koselig kafê med livemusikk hver mandag! Med utrolig nok navnet ”The cave”. Her smakte jeg for første gang ”coffiebeer”. Rett og slett øl med kaffesmak. Utrolig rart, men overraskende godt.

The Cave -Chuck Norris lives here!

Helgetur til Brisbane! Jeg liker virkelig Brisbane, en utrolig flott by med mange koselige plasser. Tar nesten to timer å komme seg dit fra Gold Coast, for er lenger nord og innenlands, men allerede vert på visitt der to ganger. Deilig med litt byfølelse og ikke bare sand og strand! Brisbane er kanskje litt som Drammen? En flott elv å rusle langs, bruer og brustein!


En dag på ”the spit” en mer fredelig strand et lite stykke unna sentrum. Utrolig deilig sted.





På vei hjem fra the Spit, du kan se skyskraperne i Surfrs Paradise i bakgrunnen!


Vivian, min kjære samboer!

Marked i Broadbeach, utenfor Surfers.

Han her er herlig. spiller nesten hver eneste kveld i sentrum!





Håper alt er vel med alle dere mine kjære der hjemme! Lover det ikke skal bli like lenge til neste post :) 

2 kommentarer:

  1. kult katrin! vivjan så ut som ei søt jente! å så flink du er blitt på sørfe brettet!

    SvarSlett
  2. Ååå så gøy å lese! Og så mange fine bilder! Likte spesielt deg på sørfe brettet;)

    Det er faktisk ikke såå lenge til du kommer tilbake igjen:) Tiden går jo så fort. Huff det må være slitsomt å studere når det er så mye annet spennende der borte! Vi må skypes en dag snart!! Nå er jeg hjemme fra ferie:)

    SvarSlett