tirsdag 4. september 2012

God morgen og god kveld!



Trekker pusten etter å ha levert inn essay nr 2 på en uke! Med google translate i det ene vindu, word dokumentet i det andre og pensum e-boken og artiklene i det tredje, fjerde, femte osv vindu. Slik har jeg sittet delvis inngrodd for å en gang for alle få unnagjort den første kneiken som folk snakker om, den kneiken jeg må komme over før jeg for det første; er vant til det australske studiesystemet hvor man må jobbe gjevnt og trutt, spesielt trutt, og for det andre da den engelske gramatikken og språket mitt sitter, sitter godt. Om jeg kommer dit, da blir jeg glad.

Vel, ellers vandrer dagene i et hurtig tempo. Jeg står opp tidligere enn aldri før, det er sprinklete vinduer på rommet mitt, som slipper lyset inn, men det er bare flott for ingenting er som morgenkaffe på balkongen med utsikt over havet! Fra balkongen kan vi faktisk se hval i det fjerne. I hvertfall den vannspruten. Kult hæ? Ellers er morgensurferne ganske gøy å kikke etter også, padler så fredelig imens de venter på neste bølge. En dag blir jeg en av dem, fordi jeg nå er stolt eier av mitt eget surfebrett. Det er gult,grønt & skjønt! Men har ikke fått testet det enda for venter enda på våtdrakt i posten. Er fortsatt så kaldt i vannet hvis man skal være ute lenge.




Annen relevant informasjon:

- 20-21 grader. Solen går ned halv seks. jeg har sol på verandaen fra soloppgang til ca 11:30. Jeg har ikke blitt brun, kanskje bare et vagt skille hvis jeg kikker nøye etter. Et resultat av at jeg er merkelig lite på stranda.

- Jeg har ikke en eneste australsk venn, muligens ei som inviterte meg med på surfing, så vi får se.

- BYO betyr Bring Your Own, og ser du skiltet kan du ta med medbrakt på resturang. Kjekt å vite, for er en rekke småsteder som ikke har bevilling fordi det er for dyrt, men som gir det lov til å bringe selv.

- "The chair of happiness" er en stol i leiligheten vår, som gjør oss glad når vi sitter i den. Vi så på det som en fin løsning da studiefrustrasjonen i ny og ne tar overhånd! Funker utmerket!

- "Er det flere nordmenn igjen i norge?" "Ja?" "åja, dere er jo ikke så mange, og det er jo så mange her" (fått det spørsmålet to-tre ganger, på engelsk da selvsagt) Jaja, jeg bor i hvertfall med et bredt spekter av andre kulturer. Fire land samlet i en leilighet lokalisert i det femte land!

- Det kryr av ville kalkuner her. tenker å ta med en hjem til jul, så hvis den kommer gjennom tollen, så trenger dere ikke kjøpe mamma og pappa!


Favoritt spot i leiligheten! The balcony!! 


Bassenget vårt! og nei det er ikke en naken dame som svømmer! Det som ser ut som hår er badeshortsen til en mann! i tilfelle dere spør!

Her lages det internasjonal middag. Flammkuchen, som ikke er direkte tysk, men de spiser det jo mye der, en type pizza med hvit rømmesaus istedenfor tomatsaus! og mexicanske quesadillas!

Ja jentene lo godt når jeg tok på meg solbrillene under løkkuttingen. Noen tips og triks har jeg tatt med  hjemmefra ja!




En lørdag i Burleigh Heads med jentene i leiligheten:
20 minutter utenfor Surfers Paradise med buss. Nærmer seg en av mine favorittplasser her, så avslappet atmosfære, masse australere og flott natur!! Tok en tur i nasjonalparken der også!









... en av de mange kalkunene i det fri!

Vivian, Renata, og Elena :-)






Jepp, det var det.

Kyss klapp og klem, men mest klem!

4 kommentarer:

  1. Haha Katrin du er så morsom!:-) smiler bredt når jeg leser :) Gøy å lese!! Savner deg, og humoren din. <3

    SvarSlett
  2. Så gøy å lese katrin :) ser ut som du storkoser deg! Misunner deg den havutsikten fra balkongen ass... Flammkuchen er forresten standard når vi er i berlin,en av mine favoritter! Savner deg jeg... Gleder meg til vi ses ;) klemmer fra issi !

    SvarSlett
  3. Så gøy å lese!:) flammkuchen er alltid standard når vi er i berlin ;) savner deg... Men ser ut som du storkoser deg og det er jo bra! Glad i deg :) klem issi !

    SvarSlett
    Svar
    1. Oi det ble to ganger det hehe ;)

      Slett